Al 12-lea articol pe e-Ok.ro

Lucrul in studio – 3 

Fratele meu crede ca este bine ca tinerii compozitori sa stie ce scule folosesc cei mai tari producatori muzicali din Romania, pentru a intelege mai bine de ce spun eu mereu ca valoarea si talentul unui compozitor sunt mult mai importante decat dotarea studioului lui. In mare parte el are dreptate: nu sculele fac diferenta, in general!… Zic “in general” pentru ca diferentele dintre un studio ieftin dotat la nivelul 10-15 euro si un studio mare din State dotat la nivelul sutelor de mii de dolari sunt evidente si trebuie sa ai puteri de zeu sa produci aceeasi calitate!

Dar, revenind in tarisoara noastra draga, am vazut multe studiouri dotate care mai de care. Si, sincer sa fiu, cele care erau pline de scule scumpe si performante, erau cele mai putin folosite la adevarata lor valoare! Iar altele, cu doar 2 clape si un calculator, au facut istorie! Poate e doar o intamplare ca a fost asa, dar eu am fost mereu atent la omul din spatele instrumentelor, la modul lui de lucru, la tehnici, la armonii si linii melodice. Iar acesta este si sfatul meu: in loc sa va uitati la fotografii pe net cu studiouri celebre, mai bine cititi interviuri cu inginerii de sunet care lucreaza in ele! In loc sa studiati manuale ale unor scule muzicale prea scumpe pentru bugetul vostru, mai bine studiati productii muzicale realizate cu aceste scule!

.