George Nemeznic

18 ani de Hi-Q – oamenii care au pus umărul – George Nemeznic și Victor Solomon

S-au împlinit 18 ani de Hi-Q.

E momentul perfect să mulțumesc oamenilor importanți care au pus suflet alături de mine pentru ca trupa Hi-Q să ajungă la această vârstă frumoasă.

Citește articolele de până acum aici: Edi SchneiderBobby StoicaDan BadeaDan PopiMarius MogaNicoleta DrăganȘerban Huidu și Răzvan PopescuGabriel HuibanSilviu Păduraru, Teo Trandafir.

George, Victor și Hi-Q

Toată lumea știe că Hi-Q a pornit la Brașov, orașul nostru natal. Puțină lume știe că brașovenii ne-au susținut din start și ne-au dat energie toți acești ani. Dintre brașovenii cei mai importanți vreau acum să vă povestesc despre George Nemeznic [Conexiuni] și Victor Solomon [Conexiuni, Bosquito, Bandidos].

Pe cei doi artiști i-am cunoscut în studioul ISAC Production în ianuarie 1997, studio specializat pe rock deținut de alt membru Conexiuni – Gabi „Baștanu” Isac. George Nemeznic era inginer de sunet iar Victor Solomon înregistra chitare pentru mai mulți artiști, în special rock.

Noi doi, Mihai și Florin, puneam bani deoparte din alocații și veneam o dată pe lună să înregistrăm piese pentru Hi-Q. După câteva luni, observând că noi venim mereu 1-2 zile, în aceeași perioadă a lunii, Gabi [patronul studioului] ne-a întrebat care este motivul… Când a aflat că ne plătim orele de studio din alocații, Gabi ne-a invitat să venim oricât de des vrem și să plătim când putem.

Pentru noi trupa Conexiuni era o legendă. Din acest motiv am fost foarte emoționați când l-am cunoscut pe George Nemeznic. Acestei emoții se adaugă și faptul că studioul arăta impecabil și avea cele mai moderne aparate, printre care și un ADAT de 8 canale. Asta însemna că puteam înregistra SEPARAT vocile și instrumentele, nu mai trebuia să înregistrăm totul deodată, ca până atunci. Pentru 1997 acea metodă digitală de înregistrare și mixare era ceva futurist!

Țin minte când Mihai a intrat în camera de voci să înregistreze prima lui strofă din „Sfârșit de Septembrie”. George, un basist de excepție și un rocker prin definiție, a făcut ochii mari auzind „rap-ul” lui Mihai: „Sfârșit de Septembrie, afară tot mai plouă, parcul e pustiu, e-aproape ora nouă”. A oprit înregistrarea și s-a uitat la mine, crezând că e ceva greșit, întrebându-mă: „Așa trebuia?!”

Eu, crescut cu 2Pac, Snoop Dogg și Dr Dre, neînțelegând ce era greșit, îi răspund: „Exact așa!”.

„Bine mă băieți!”, se conformă George.

Albumul [hip-hop] „The very best of Hi-Q” a fost înregistrat cu George și era cel mai tare material audio din muzica hip-hop/dance din acea perioadă, din Brașov. George a început să asculte și el hip-hop, îi aduceam noi piesele momentului și el înțelegea conceptul muzicii pe care noi o cream. Noi învățam enorm de la el frazare, ritm, respirație… frecvențe, bpm, break-uri, fade in / fade out, masterizare etc.

Pentru următorul album am înregistrat toate vocile și instrumentele reci cu George și Victor, apoi le orchestram și mixam la Edi Schneider la Sebeș [citește aici despre Edi].

Am iubit răbdarea lui George și felul în care știa să ne bage într-o atmosferă creativă.

Totul va fi bine

Victor pe de altă parte este cel care a inventat celebra temă „Totul va fi bine”, în jurul căreia s-a construit toată melodia și care a ajuns generic la emisiunile noastre de la Antena1:

Melodia asta are o poveste interesantă: albumul „urăsQbesc” era deja gata, cu 10 melodii noi în stilul dance care tocmai se lansase atunci [1998-1999] reprezentat de Genius, Andre, 3 Sud Est, Proiect K1. Noua noastră casă de discuri, Roton, nu era însă mulțumită de aceste melodii și căuta… hitul! Așa că ne-au trimis înapoi în studio să facem alte două melodii.

Așa cum se va întâmpla des în cariera noastră [vezi povestea compunerii „Gașca mea”, vezi povestea „Bună dimineața”] ultima melodie compusă pentru un album devine cel mai mare hit al albumului. Așa s-a întâmplat cu „Totul va fi bine”: am mers supărați în studio și i-am spus lui Victor că vrem o piesă care să fie dance, să aibă rap la strofe, dar să aibă energia unei melodii rock. Ceva gen 5ive, o trupă la modă în acel moment. Victor s-a pus la chitară și într-o oră aveam acea temă celebră!

Dar colaborarea noastră cu Victor Solomon abia începea!

În 2002, la Constanța, lucram cu Marius Moga la albumul „Pentru Prieteni”. Marius m-a întrebat dacă știu un chitarist bun. Eu îl știam pe cel mai bun! Așa că Victor a tras toate chitările de pe acel album, inclusiv celebra temă de la „Dor de tine, dor de noi”:

Lui Marius i-a plăcut atât de mult de Victor încât de atunci a înregistrat sute de melodii cu el.

Victor a înregistrat și celebra chitară funky de pe hitul internațional O-Zone „Dragostea din tei”, piesă produsă de Bogdan Popoiag la studioul MOF Records.

Tot el este pe „Gașca mea”, „Te-am iubit, dar”, „Bună dimineața”, „Unde ești?”, „Poate” și multe alte melodii Hi-Q.

George înapoi la Hi-Q

Când Nicoleta a venit în Hi-Q [toamna anului 2003] aveam nevoie nu doar de un suflu nou în muzica Hi-Q, dar și de cineva care să ne inspire. Așa că i-am propus Nicoletei să înregistrăm voci cu George Nemeznic, cu care nu mai lucrasem din 1999. George și Nicoleta s-au înțeles extraordinar de bine în studio, Nico fiind inspirată de stilul calm, profesionist, perfecționist al brașoveanului.

Țin minte că George s-a implicat foarte mult în pachetele de voci de la „Bună dimineața”, aducând un plus de calitate unei melodii ritmate care risca să fie foarte agresivă. El a făcut din acea melodie una deschisă și sensibilă!

Dar punctul de vârf al colaborării dintre George&Victor și Hi-Q a fost anul 2007, când ne-am hotărât să producem un album „Best of Hi-Q” cum nu se mai făcuse: acustic și reinterpretat. Acel album a fost ideea mea, eu am ales piesele și stilul fiecăreia, dar sound-ul acustic, orchestrațiile și instrumentele au fost înregistrate și gândite de George și Victor. Practic albumul acustic a fost produs de ei doi.

Se simt mâinile și urechile unor rockeri experimentați în acest album acustic, nu-i așa?

George Nemezin Victor Solomon

După acest album acustic, Hi-Q a cântat doar cu band 100% live, iar George a venit des cu noi în concerte pentru a ne „face” sunetul. O altă cărămidă importantă pusă de acest artist în istoria Hi-Q.

De ce George Nemeznic și Victor Solomon?

Pentru că au apărut în momentele definitorii ale muzicii Hi-Q, din 1997 până în 2010. Consider că „Best of / Acustic” este cel mai bun album Hi-Q, dar acest album nu ar fi existat dacă George Nemeznic și Victor Solomon nu ar fi lucrat cu noi.

În următorul articol vă voi povesti despre alt om foarte important din istoria Hi-Q – Laurențiu Rusescu.