MIDEM, Cannes – Mobile Music

Mobile Music – Where’s the true value?

Invitați:
Martin Blomkvist – Sony Ericsson UK
Gavin Forth – Head of Enterteinment ORANGE
Rob Lewis – CEO Omnifone UK
Per Simonsen – Telenor Norway

Pe plan mondial există 2,7 miliarde de oameni care folosesc telefonul mobil

Sony Ericsson

Martin:
– eu am susținut acum mulți ani introducerea telefonului Walkman cu

capabilități de redarea a muzicii și am vândut în primul an 3 milioane de

telefoane. Asta înseamnă 18 milioane de piese mp3 distribuite – Walkman a

devenit deodată un mare magazin de muzică
– de atunci s-au vândut 47 milioane de tel Walkman

Rob:
– oamenii nu vor să descarce muzică, nu este scopul lor principal. Ei vor să

descopere, să experimenteze pe telefon
– am introdus în UK pentru abonații Vodafone un abonament suplimentar de 1,99

lire sterline / săptămână – unlimited data & music – piesele nu se descarcă pe

telefon, ele sunt difuzate de pe server direct
– serviciul a fost lansat pe 1 noiembrie 2007
– în următoarele săptămâni noi, un serviciu mobil, vom devceni cel mai mare

distribuitor de piese digitale – mai mare decât Napster sau chiar Vodafone

Live
– acesta este anul în care în sfârșit se aplică discuțiile despre muzică

digitală și telefonie mobilă pe care le tot avem de câțiva ani
– cei mai câștigați sunt cei care au un back-catalog (piese vechi) mare

Gavin:
– ORANGE se implică foarte mult și în alte domenii decât serviciile mobile, am

intrat chiar și în industria muzicală cu programul Mobile Act Unsigned –

căutăm noi talente
– programul este în colaborare cu Sony Ericsson și Channel 4
– există și o emisiune TV săptămânală de mare succes

Martin:
– Sony Ericsson s-a implicat într-o campanie cu Huanes în America de Sud și a

reușit să îl transforme pe artist într-un succes comercial: peste 10 milioane

de unități vândute
– devenind astfel cel mai mare “magazin” din America de Sud.

Iată deci cum diferite companii din industria telefoniei mobile se pot implica

în muzică și pot crea modele de succes, și chiar să depășească metodele

tradiționale din industria muzicală